Navigacija

Objave

Sve veći broj koprodukcija između zemalja bivše Jugoslavije

Još od šezdesetih godina i takozvanog Crnog talasa jugoslovenskog filma, filmovi iz naše regije nisu bili u ovako velikom broju zastupljeni na Berlinaleu.

Bosanski režiser Danis Tanović je u Takmičarskom programu sa filmom „Epizoda u životu berača željeza“. „Krugovi“ srbijanskog režisera Srdana Golubovića, te „Obrana i zaštita“ hrvatskog režisera Bobe Jelčića u okviru programa Forum.   
 
Što se tiče samog finansiranja, ovi naslovi nagovještavaju novi trend. Za razliku od većine dosadašnjih filmova iz bivše Jugoslavije prikazanih u posljednjih dvadesetak godina na najznačajnijim filmskim festivalima, a koji su uglavnom snimani u koprodukciji sa jednom ili više evropskih zemalja, sva tri filma prikazana na ovogodišnjem Berlinaleu su rađena u koprodukciji bivših jugoslovenskih republika. „Krugovi“ su rađeni u koprodukciji Njemačke, Francuske, Srbije, Slovenije i Hrvatske, dok je „Epizoda u životu berača željeza“ proizvod nezvanične koprodukcije između Bosne i Hercegovine, Slovenije i Francuske, a „Obrana i zaštita“ zvanična koprodukcija između Hrvatske i Bosne i Hercegovine.
 
Amer Kapetanovic, predsjednik Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo
"Kooperacija u filmskoj industriji se nalazi u samom srcu regionalne politike naše fondacije. Zahvaljujući inicijativi i naporima Sarajevo Film Festivala, posebno kroz programe CineLink i Regionalni forum, Bosna i Hercegovina danas raspolaže funkcionalnom platformom za finansiranje, produkciju i promociju filma iz svih država nastalih raspadom bivše Jugoslavije, a na veliko zadovoljstvo naših komšija, i ostatka Balkana."      
 
Hrvoje Hribar, direktor Hrvatskog audiovizualnog centra
"Saradnja među našim filmskim zajednicama je bolja nego ikad. Vjerovatno bolja nego što je bila prije raspada bivše Jugoslavije. U većini zemalja nastalih raspadom bivše Jugoslavije sami redatelji na ovaj ili onaj način kreiraju javnu politiku financiranja filma. Na taj način je filmska industrija naše regije uspjela da ostane neovisna od politike i državnog kapitala."    
 
Miroljub Vučković, Direktor Filmskog centra Srbije
"Uspeli smo da definišemo zajednički interes između naših filmskih industrija koje su još uvek u razvoju. Pored koprodukcija koje smo predstavili ovde u Berlinu, kao i na nekim drugim festivalima, odličan primer naše saradnje je i Marche du Film Međunarodnog filmskog festivala u Kanu."    
 
Pored dugometražnog filma predstavljenog u Berlinu, u okviru programa Berlinale Shorts prikazan je film „Ja kada sam bila klinac, bila sam klinka“ srbijanske rediteljice Ivane Todorović, u okviru programa Generation film „Rabbitland“ Ane Nedeljković i Nikole Majdak, a u programu Forum Expanded film Marte Popivode „Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo“, te na taj način predstavljena nova generacija talenata iz regije.    
 
Sad kad su čvrsto definisani osnovni modaliteti kooperacije u sferama finansiranja i koprodukcije, filmske industrije u zemljama bivše Jugoslavije se okreću jačanju tržišta u nadi da će ponoviti uspjeh koji su postigli sa prošlogodišnjim učesnikom u programu Panorama, filmom „Parada“, koji je sa više od 600.000 prodatih karata potukao sve dosadašnje rekorde gledanosti u bivšoj Jugoslaviji.  
 

Bh. predstavnici u žiriju Filem'On festivala u Briselu
Počelo snimanje dugometražnog filma "Dobar dan za posao" Martina Turka u okviru projekta Sarajevo grad filma
Vijeće Evrope usvojilo Preporuku o rodnoj ravnopravnosti u audio-vizuelnom sektoru
Finalni izvještaj 23. Sarajevo Film Festivala
Autorica Naj fotke 23. Sarajevo Film Festivala je alzira_lejla!